META KASTELIC Slepi potnik 26.5. – 15.6.2016 Galerija VESELOV VRT

META KASTELIC Slepi potnik 26.5. – 15.6.2016 Galerija VESELOV VRT

Slepi potnik

Umetnica Meta Kastelic s svojo kiparsko intervencijo Slepi potnik, odpira sezono razstav cikla Štirje letni časi / Pomlad 2016, v Galeriji Veselov vrt, organizirano v sodelovanju med Društvom likovnih umetnikov Ljubljana in ZDSLU. Meta Kastelic spada v generacijo ustvarjalk, ki je izoblikovala različne pristope in
poetike ter njeno kiparstvo je široko, kjer se prepleta klasičen princip z materiali kot so bron, železo, les, kamen, sladkor in blago z drugimi mediji na primer z videom, zvokom, sliko in performansom. Njeno kiparsko snovanje izhaja iz notranjih izkustvenih vzgibov, ki posredno srkajo materiale iz družbenega impulza zunanjega sveta. Pomembno vlogo igra teža osebne izkušnje, ki je pred kolektivno zaznavo sodobnosti. Njeni kipi so prevodniki notranje aspiracije, stanja in spoznanja ter sproščanja najgloblje ukoreninjenih občutij. V svojih delih umetnica poudarja vznemirjenost in ujetost, občasno tudi dramatične življenjske izkušnje, in s tem ohranja doživljajsko vzporednost z našim življenjem. Prostorska instalacija Slepi potnik, gradi na čutnih komponentah in tako nadaljuje iskanje notranjih izkustvenih vzgibov, kar je glavna nit umetničinega snovanja. Instalacija je sestavljena iz kovinske konstrukcije v obliki krogle, v katero je ukleščen kanu prebarvan na rdeče, s stiliziranimi geometrijskimi vzorci. Po prostoru pa so postavljene hobotnice, ravno tako pobarvane na rdečo in poslikane z istimi vzorci kot kanu. Motiv hobotnice z lovkami, ki asociira na ujetost, tesnobo in nezmožnost premikanja, spremlja umetnico kot del njene življenjske izkušnje in jo srečamo v njeni instalaciji iz leta 2007, z naslovom Na dnu. Podobe jemlje iz narativnosti vsakdanjega življenja, povezuje pa jih predvsem s čutnostjo in haptičnostjo same vsebine in razmerij, ki gradi v dialogu med kipom, njegovim okoljem in gledalcem/gledalko. Razvija idejo o senzibilnosti, intenzivni izkušnji, ki jo poskuša kanalizirati/usmerjati preko dialoga z gledalcem. Njeno umetniško raziskovanje črpa iz bogate zgodovinske zakladnice kiparstva, a le kot navdih, kajti kot kiparka je zelo hitro odkrila svoj umetniški interes in zanj skušala iznajti najustreznejši svež izraz. Iz zelo subjektivnih, čutnih kiparskih del, so se počasi začele v njenih podobah zrcaliti družbenokritične teme in impulzi notranje spremljave stanj, racionalnih zaznav prostora in časa ter hitrosti urbanega
utripa in dražljajev, ki medsebojno prepredeni strukturirajo sodobni eksistencialni ritem. Instalacija Slepi potnik poleg subjektivnega izkustva odpira vprašanja občutenja današnjega posameznika, ki kot slepi potnik igra vlogo ujetnika svoje
lastne nezmožnosti dojeti/ujeti resnico. Pasivizacija subjekta, ki ga dušijo lovke družbenega sistema, je kolonizator subjektivitete in ga pretvarja v pasivnega nemočnega opazovalca.  Prostorska instalacija Slepi potnik ni enoznačna, temveč odpira prostor in preizprašuje odnos do podobe onkraj vidnega. Umetnost igra vlogo skritega opazovalca, ki razkriva vsakdanjo ujetost posameznika v kolesje sodobnega sveta, v katerem je subjekt transformiran v odtujeno telo, ki je ločeno od realnega.

kustosinja JADRANKA PLUT

 

Meta Kastelic – rojena v Ljubljani, leta 1962. Diplomirala na Akademiji za likovno umetnost in oblikovanje v Ljubljani. V svojem delu se pretežno posveča raziskovanju čutnega v kiparstvu, kot je tudi naslov njenega magistrskega študija, ki ga je 2013 zaključila na ALUO v Ljubljani. V zadnjem obdobju se ukvarja predvsem s projekti, ki so družbeno kritični in govorijo o položaju malega človeka in o etičnih vrednotah naše družbe. Za svoje diplomsko delo je leta 2007 prejela študentsko Prešernovo nagrado. V času magistrskega študija je sodelovala na natečaju za ureditev Trga v Mozirju. Predlog za postavitev kipa si je delil prvo mesto. Leta 2012 je dobila in izvedla pomembno naročilo za postavitev kipa, doprsne figure Adolfa Jenka, v javnem prostoru. Postavitev je v središču Ljubljane, pred stavbo Kazine na Kongresnem trgu. Na 16. slovenski kiparski razstavi Zavoda za kiparstvo (2012) je prejela prvo nagrado. V Pionirskem domu je več let poučevala kiparstvo mladostnike in odrasle, sedaj pa vodi svojo slikarsko-kiparsko šolo. Ustvarja v Ljubljani, kjer ima v AKC Metelkova mesto tudi atelje. Sodelovala je na več skupinskih in samostojnih razstavah doma in v tujini.